Щоб не бути ошуканим та не втратити свої кошти, ви повинні знати про улюблені методи шахраїв і вміти розпізнавати їх

Один з розповсюджених шахрайських методів – телефонний фішинг.
Телефонний фішинг – це вид телефонного шахрайства, який при використанні певних маніпуляцій примушує Клієнта надавати свої конфіденційні дані (в тому числі логіни, паролі), дані банківських платіжних карток і поточних рахунків, PIN-коди платіжних карток, переказувати кошти на банківські або мобільні рахунки сторонніх осіб.
Шахрайська схема, яка зафіксована в Україні, полягає в тому, що держателя платіжної картки вмовляють переказати кошти зі свого поточного рахунку на заздалегідь підготовлені поточні рахунки шахраїв або сплатити послуги мобільного зв’язку. Шахраї можуть представлятися працівниками банків, сервісних компаній або компаній-операторів лотерей. Аргументи в їх арсеналі також різні, але завдання полягає в тому, щоб:

  • Безпосередньо виманити грошові кошти.
  • Отримати доступ до управління поточним рахунком.

Реквізити платіжної картки, які найбільш часто намагаються вивідати шахраї:

  • Номер платіжної картки.
  • Дата закінчення терміну дії платіжної картки.
  • CVV2 / CVC2 код (використовується в якості коду підтвердження для проведення покупок без присутності платіжної картки в мережі Інтернет або за телефоном).
  • PIN-код.
  • Ім’я та прізвище Клієнта, зазначені на платіжній картці.

Також одним з різновидів подібного шахрайства є розсилання SMS-повідомлень клієнтам, в яких описані вигадані проблеми з Вашою платіжною карткою (блокування платіжної картки, крадіжка даних платіжної картки тощо) і номером телефону для термінового зв’язку з метою її вирішення.

Рекомендації та методи захисту від цього виду шахрайства такі:

  • Представники Банку мають всю необхідну інформацію щодо Вашої платіжної картки й ніколи не запитують реквізити платіжних карток за телефоном або через Інтернет.
  • Повідомляти PIN-код або CVV2 / CVC2 код не можна НІКОМУ, навіть працівникам Банку.
  • Не використовуйте номери телефонів, надіслані вам у SMS-повідомленнях для зв’язку з представниками Банку, ЄДИНИЙ правильний номер телефону надрукований на звороті Вашої платіжної картки. З усіх питань необхідно звертатися саме за цим номером.
  • Представник Банку володіє інформацією виключно щодо платіжних карток цього Банку і ніколи не вимагатиме використання платіжних карток інших банків для перерахування на них коштів.
  • Перерахування коштів на поточні рахунки клієнтів відбувається без будь-яких дій з боку її держателя, тим більше, таких дій, що пов’язані з використанням банкомату / терміналу самообслуговування.
  • Оцінюйте самостійно будь-які свої дії при використанні банкоматів / платіжних терміналів, не довіряючи «наосліп» чужим порадам.
  • Представник Банку може лише рекомендувати певні дії держателю платіжної картки на вибір, але не спонукати його до якихось конкретних дій з платіжною карткою, тим більше, не має права керувати такими діями з власної ініціативи.
  • Якщо вам зателефонували, назвавшись представником Банку, й надана вам або запитана у вас інформація за телефоном викликає сумніви, обов’язково передзвоніть за номером телефону, надрукованим на звороті платіжної картки для підтвердження відомостей.
  • Офіційне SMS-повідомлення від Банку ОБОВ’ЯЗКОВО має містити в собі останні 4 цифри номера платіжної картки, за якою зафіксована проблема.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *