Безпека здійснення операцій через банкомати: базові рекомендації

  1. Здійснюйте операції з використанням платіжних карток через банкомати, які встановлені в безпечних місцях (наприклад, в установах, банках, торговельних комплексах, готелях, аеропортах тощо).
  2. Не використовуйте пристрої, які потребують введення ПІН-коду для доступу в приміщення, де розташовано банкомат.
  3. Перед використанням банкомата огляньте його щодо наявності додаткових приладів, які не відповідають його конструкції та розташовані поблизу або в місці набору ПІН-коду та/або в місці для приймання карток (наприклад, наявність нерівно встановленої клавіатури для набору ПІН-коду). У разі виявлення, не використовуйте такий банкомат.
  4. Якщо клавіатура або місце для приймання карток банкомата обладнані додатковими пристроями, що не відповідають його конструкції, не використовуйте такий банкомат для операцій з використанням платіжної картки. Проінформуйте про це банк за номером телефону, зазначеному на банкоматі.
  5. Не застосовуйте фізичну силу, щоб вставити платіжну картку в отвір, призначений для приймання карток. Також якщо платіжна картка надто легко вставляється, то не використовуйте такий банкомат.
  6. Набирайте ПІН-код таким чином, щоб особи, які перебувають поруч, не змогли його побачити. Наприклад, під час набору ПІН-коду прикривайте клавіатуру рукою.
  7. Якщо банкомат працює некоректно (наприклад, довгий час перебуває в режимі очікування, мимоволі перезавантажується), відмовтесь від його послуг. Скасуйте поточну операцію, натиснувши на клавіатурі кнопку «Відміна» («Отмена» або «CANCEL») і дочекайтесь повернення платіжної картки.
  8. Після отримання готівки в банкоматі необхідно перерахувати купюри та переконатись у тому, що платіжна картка була повернена банкоматом, дочекатись видачі чека в разі його запиту і тільки після цього відходити від банкомата.
  9. Бажано зберігати роздруковані банкоматом чеки до проведення звірки зазначених у них сум із випискою про рух коштів на картковому рахунку.
  10. Не слід звертатися за допомогою третіх (сторонніх) осіб, а також приймати від них поради під час здійснення операцій через банкомат з використанням платіжної картки.
  11. Якщо під час проведення операції через банкомат платіжна картка не повертається, то необхідно зателефонувати до банку за телефоном, який зазначено на банкоматі, та описати ситуацію, що склалася, а також звернутися з цього приводу до банку-емітента, який видав платіжну картку.

Будьте уважні при введенні вашого ПІН-коду!

Пам’ятайте, що зазвичай після трьох помилкових введень ПІН-коду вашу картку може бути заблоковано в банкоматі.

Блокування та вилучення картки у цьому разі є запобіжним заходом з метою захищення ваших коштів від несанкціонованого доступу до них сторонніми особами.

Будьте оперативними у користуванні банкоматом!

Час, щоб забрати гроші з лотка та картку з картоприймача, становить 30 секунд. Якщо ви не встигли цього зробити, банкомат забере назад видані гроші та/або картку.

Якщо з вашого боку сталася така затримка – уточніть порядок подальших дій в службі підтримки вашого банку (телефон клієнтської підтримки зазначено на зворотному боці картки).

У разі непорозуміння щодо отриманої суми грошей, звертайтесь до служби клієнтської підтримки вашого банку.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *